10 Ocak 2017 Salı

Missha Online Son Kullanma Tarihi Geçmiş Ürün Gönderdi ( Güncellendi )


Merhaba, arkadaşlar ! Umarım harika bir gün geçiriyorsunuzdur. Bugün sizlere Missha online dan geçen kasım ayında yaptığım bir alışverişten bahsedeceğim. Alışverişimde pudra fırçası ve mor renkli bir ojeyi satın aldım. Aslında oje almak aklımda dahi yoktu ama bu ojeyi aldığınızda kargo bedeli ödemiyordunuz ve malum yeni yıl da yaklaşırken hazırlayacağım hediye kutularından birine koyarım düşüncesiyle sepete attım. Ürünler elime ulaştıktan sonra bu ojeyi çekmecede diğer hediyelerin yanına koydum. Yaklaşık 1.5 ay sonra ürünleri kutulara yerleştirmek için çekmeceden çıkarmaya başladım. Bu ürünü çıkarırken ojenin ilk geldiği yapısında olmadığını fark ettim. Elime ilk ulaştığında kuru görünüyorken şimdi oldukça akışkan bir yapıdaydı. Yağı andıran bir yapısı vardı. Bu değişimi görünce ürünün üretim tarihini kontrol ettim ve ürünün 2014 yılının başında üretildiğini gördüm yani neredeyse 3. yılını tamamlamış bir ürün. 


Normalde bir markete ya da kozmetik merkezine gittiğimde ilk baktığım şey ürünün içeriği , ikincisiyse ürünün son kullanma tarihi olur ancak ne yazık ki çoğu alışveriş sitesi bize ürünlerin son kullanma tarihi bilgisini vermiyor ve bizimde onlara güvenmekten başka şansımız kalmıyor. Missha online alışverişlerimde daha önce hiçbir sıkıntı yaşamadığım için onlara güveniyordum tabi raf ömrü 3 yıl olan ürünü 3 yıl geçmeye birkaç gün kala göndermeleriyle bu güvenden eser kalmadı. Ürün belkide bozulmamıştır hayatımda bir kez bile oje kullanmadım normalde de böyle yapıları bir kuru bir yağlı oluyor mu bilmiyorum ancak bildiğim bir şey var ki sen üretiminden bu yana 3 yıl geçmiş bir ürünü müşterine hiçbir uyarı yapmaksızın yolluyorsan güvenilir bir şirket olamazsın.

Ürünle ilgili buraya yazdığım şeylerin bir kısmını kendilerine mail olarak attım. Yanılmıyorsam aynı gün içinde telefonla dönüş yaptılar ve ürünü geri yollamamı istediler. Ürün üzerinde inceleme yaptıktan sonra benimle tekrar iletişime geçeceklermiş. Kutuyu geri göndermek için hazırlarken içine minikte bir not bıraktım. '' Eğer ürünü incelerseniz ve üründe herhangi bir bozukluk olmadığı anlaşılırsa ürünü geri kargolamak ile uğraşmayın ve ürünü çöpe atın'' diye çünkü oje geri gelse bile benim kullanacağım bir şey değil ve çevremde ki hiç kimseye de 3 yıl önce üretilmiş bir ürünü kullanması için vermem yani ürün geri gelse bile zaten yapacağım şey çöpe atmak olacak :)

Missha online ne yazık ki artık güvenerek alışveriş yapacağım sitelerden birisi olmayacak.  Eğer çok zorda kalır da kendilerinden alışveriş yapmam gerekirse arayıp ürünün üretim tarihini öğrenip sonra alışverişimi yapacağım. Bu arada biraz araştırma yaptığımda son kullanma tarihi geçmiş  ürünlerden şikayeti olan tek kişi olmadığımı gördüm.

Bir sonraki yazımda görüşünceye kadar kendinize iyi bakın. Bu konuda bir gelişme olursa sizi paylaşım üzerinden haberdar ederim. 

Edit : Ürünü geri yolladıktan 2 gün sonra benimle iletişime geçtiler.  Para iadesi ya da aynı değerde bir ürün seçme imkanı sundular. Bende aloe vera maskelerinden birini seçtim ve ertesi gün seçtiğim ürün teslim edildi. Benimle iletişime geçen görevli oldukça kibar ve çözüm odaklıydı . Ürünün iadesi ve değiştirilmesi sürecinde de herhangi bir olumsuzlukla karşılaşmadım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder